Kolik stojí být na vrcholu? Firmy utrácejí miliardy za marketing – zjistěte proč!

Kolik stojí být na vrcholu? Firmy utrácejí miliardy za marketing – zjistěte proč!

Firmy utrácejí miliardy za marketing a reklamu už dekády. I v roce 2024 investují firmy do marketingu obrovské částky. Tento trend se stává klíčovým pro jejich růst a konkurenceschopnost. Nejvíce peněz utrácejí za digitální kanály, jako jsou sociální média, online videa a vyhledávání. Podle reportu Nielsen plánuje 72 % globálních marketérů zvýšit své marketingové rozpočty, což je nárůst oproti loňským 64 %.

Nejvíce utrácející firmy za marketing

Mezi největšími investory do marketingu jsou Amazon, Alphabet (Google), Procter & Gamble, a Samsung. Například Amazon v roce 2023 utratil více než 16 miliard dolarů na marketing a reklamu. Alphabet, mateřská společnost Googlu, v roce 2023 investoval téměř 11 miliard dolarů. Tyto firmy vedou globální žebříčky, protože chápou důležitost marketingu pro udržení své pozice na trhu.

Tradiční vs. digitální marketing

Firmy přesouvají rozpočty z tradičních médií, jako jsou televize a tisk, do digitálních kanálů. Průměrně 63 % marketingových rozpočtů směřuje do digitálních médií. Nejvíce investic jde do sociálních médií, online videí a display reklamy. Tento posun je reakcí na změny v chování spotřebitelů, kteří tráví stále více času online.

Meziroční trendy

Investice do digitálních médií rostou každý rok. To podporuje rostoucí efektivitu těchto kanálů a pokles investic do marketingových technologií (martech). Přestože většina marketérů (84 %) věří v jejich schopnost měřit návratnost investic (ROI), jejich reálné využití zůstává nízké. Tato situace omezuje přesnost měření napříč různými kanály a ztěžuje optimalizaci rozpočtů.

Nejčastěji používané marketingové kanály

Nejvíce peněz jde do sociálních médií, následovaných vyhledáváním a online videem. Podle prognóz Zenith Media se očekává, že investice do online video reklamy porostou průměrným ročním tempem 4,8 % a do roku 2025 dosáhnou podílu 30 % na celkovém reklamním trhu. Důležitou roli hraje také video na vyžádání (SVOD), kde se očekává nárůst investic o 27,9 % ročně. Marketingové strategie se stále více zaměřují na efektivní využití rozpočtů a přesnější měření účinnosti kampaní. Firmy se musejí soustředit na kanály, které přinášejí nejlepší výsledky, a současně investovat do budování značky. Stále však platí, že důležité je věnovat čas správnému cílení. Tomu jsem se věnoval například v tomto článku.

utratil Amazon v roce 2023 za marketing a reklamu
0 miliard USD